حد لواط

نوع اصطلاح :
عنوان :
حد لواط
روزی امیرالمومنین علیه‏السلام در میان گروهی از اصحاب خود نشسته و به گفتگو مشغول بود، در این هنگام مردی نزد آن حضرت آمده گفت: یا امیرالمومنین! لواط کرده‏ام مرا پاک گردان.
آن حضرت علیه‏السلام به او فرمود: ای مرد! چنین سخنی مگو شاید اختلال به تو دست داده باشد.
فردا صبح نیز نزد آن حضرت آمده و گفت: یا امیرالمومنین! لواط کرده‏ام مرا پاک کن.
باز امام علیه‏السلام به وی فرمود: ای مرد! به خانه‏ات برگرد، شاید حواس پرتی عارضت شده و تا سه بار بعد از دفعه اول نزد آن حضرت آمده و سخن خود را تکرار کرد، تا دفعه چهارم که طبق قانون اسلام حد بر او ثابت شده بود، علی علیه‏السلام به وی فرمود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله درباره مثل تو سه کیفر بیان فرموده و تو هر کدام را بخواهی اختیار کن. مرد گفت: آنها چیست؟
فرمود:
1- یک ضربه شمشیر هر جا برسد.
2- بستن دست و پا و پرتاب از فراز کوه.
3- سوزاندن با آتش.
مرد گفت : یا امیرالمومنین! کدامیک از اینها سخت‏تر است؟
فرمود: سوزاندن با آتش.
مرد گفت: یا امیرالمومنین! من همین را اختیار می‏کنم . آن حضرت به او فرمود: پس خودت را برای آتش آماده کن.مرد برخاست و دو رکعت نماز به جای آورد و در تشهد نماز به درگاه خدا عرضه داشت: خداوندا! من از گناه خود به سوی تو بازگشت نموده و از کیفر اخروی آن ترسیده به نزد جانشین پیامبرت و پسر عمش آمدم و از او تقاضای پاک کردن نمودم و او مرا بین سه عقوبت مخیر ساخت، خدایا! من سخت‏ترینش را برگزیده از تو می‏خواهم این عقوبت را کفاره گناهانم قرار دهی و مرا به آتش دوزخ نسوزانی و آنگاه برخاسته با چشم گریان به طرف گودالی که برایش حفر کرده بودند رهسپار گردیده و شعله‏های فروزان آتش را نظاره می‏کرد. در این هنگام امیرالمومنین علیه‏السلام به وی فرمود: ای مرد برخیز! که فرشتگان آسمان و زمین را به گریه آوردی و خداوند توبه‏ات را قبول کرد، برخیز و پس از این به چنین گناهی بازگشت مکن. [1] .
نکته:
در روایت هفتم از فصل هفتم خواهد آمده که اگر مثبت حد، اقرار خود جانی باشد امام می‏تواند آن را ببخشد، و اگر بینه باشد نمی‏تواند و البته این هم اختصاص به امام معصوم علیه‏السلام دارد چنانچه امام باقر علیه‏السلام می‏فرماید: غیر از امام کسی نمی‏تواند حدودی را که برای خداست عفو نماید.

پی نوشت ها:
[1] فروع کافی، باب آخر من حد اللواط، حدیث 1. تهذیب، باب الحدود فی اللواط، حدیث 7. و عجب این که عمر بر خلاف مقررات دینی مردم را به اقرار به حدود تهدید می نموده، چنانچه روایت هفتم از فصل هفتم گویای این مطلب است.
اصطلاح تصادفی
 
 

   به جهت ترویج فرهنگ اسلامی و معرفتی ، استفاده از کلیه ابزارها ، قالبها ، مقالات و محتویات چندرسانه ای (صدا و تصویر) به جز برای موارد تجاری بلامانع است .

    کپی برداری  و حذف کپی رایت از آواتارها، ابزارهای وبلاگی (کد و گرافیک) و قالبهای پایگاه جامع عاشورا شرعا حرام و قابل پیگرد قضایی است.

 Copyright © 2014 / 1393 Ashoora.ir