خاتميت اسلام و بهائيت

خاتميت اسلام و بهائيت

پيامبر دانستن باب و بهاء توسط رهبران بهائي و همه ي مبلغان :

احمد يزداني يکي از مبلغان بهائي درباره ي ادعاي باب چنين مي نويسد:

در سال 1260 (ه.ق.) در شيراز از براي جناب ملاحسين بشرويه اي اظهار امر و بيان بعثت خود را فرمود.(1)

و در صفحه ي 45 مي نويسد:

ميرزا حسينعلي بهاء در سال 1279 (ه.ق.) علنا اظهار امر نمود.(2)

عباس افندي ميرزا علي محمد (حضرت اعلي) و ميرزا حسين علي (جمال مبارک) را در رديف پيامبران صاحب شريعت مستقل معرفي مي نمايد.(3) خلاصه اين که به هر بهايي القا مي نمايند که پيرو آيين جديد و پيامبر جديد مي باشند.

خاتميت اسلام در آثار سران بهائيت :

در کنار اين ادعاهاي دروغين در آثار ديگري از سران بهائيت خاتميت پيامبر اسلام (ص) تاييد شده است و نبوت را از ميرزا علي محمد و ميرزا حسين علي سلب نموده اند:

ميرزا علي محمد پس از نسخ شرايع قبل نتيجه گيري مي نمايد که شريعت مقدسه ي اسلام نسخ نخواهد شد:

بل حلال محمد (ص) حلال الي يوم القيامه و حرام محمد (ص) حرام الي يوم القيامه.(4)

ميرزا علي محمد در ابلاغيه ي الف خود اعتراف مي کند:

من ادعاي وحي نکرده ام. و کساني نسبت داده اند که من ادعاي ولايت و نبوت و رسالت کرده ام خداوند به آنچه افترا زده اند ايشان را بکشد.(5)

عبدالحميد اشراق خاوري مبلغ معروف بهائي مي نويسد:

جمال مبارک ميرزا حسينعلي در ضمن جمله ي مزبور (اينکه خداوند حضرت محمد (ص) را خاتم النبيين فرموده) توضيح مي دهد که مقام اين ظهور عظيم (يعني خودش) از مظاهر سابقه بالاتر است زيرا نبوت به ظهور حضرت محمد (ص) ختم گرديده و اين دليل است که ظهور موعود عظيم (ميرزا حسينعلي) ظهور الله است (يعني خدا ظاهر شده) و دوره ي نبوت به حضرت محمد (ص) منطوي و پيچيده گرديد.(6)

ميرزا حسين علي بهاء در مورد حضرت رسول اکرم (ص) نوشته است:

الصلوه و السلام علي سيد العالم و مربي الامم الذي به انتهت الرساله و النبوه و علي آله و أصحابه دائما أبدا سرامدأ.(7)

ترجمه: سلام و درود بر آقاي اهل عالم و پرورش دهنده امت ها کسي که به نبوت و رسالت پايان يافته و بر خاندان و يارانش سلام و درود دائمي و ابدي و سرمدي باد.

و موارد بسيار ديگري که ضمن تاييد خاتميت پيامبر اسلام خود را ظهور الله خوانده است جالب اين است که عباس عبدالبهاء نه تنها از حقايق اسلامي بي خبر بوده بلکه گفتار پدر را نيز فراموش کرده است و باب و بهاء را چنان که قبلا گفته شد در صف پيامبران معرفي کرده است حال بايد از عباس عبدالبهاء و مبلغان بهائي و پيروانشان پرسيد به چه جرأت نبوت و پيامبري را به ميرزا علي محمد باب و ميرزا حسين علي نسبت مي دهند؟!

پی نوشتها :

(1) احمد يزداني: نظر اجمالي در ديالنت بهائي / 12

(2) احمد يزداني: نظر اجمالي در ديانت بهائي/ 12

(3) عباس افندي، مفاوضات/ 124

(4) ميرزا علي محمد شيرازي: صحيفه عدليه/ 5

(5) فاضل مازندراني: اسرار الآثار خصوصي 1/180

(6) عبدالحميد اشراق خاوري: رحيق مختوم 1/78

(7) ميرزا حسين علي نوري: اشراقات/ 293

اضافه کردن نظر

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه جامع عاشورا نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث شریف نبوی که «مومن آیینه مومن است»، شما نیـز آیینه ما باشیـد و با یادآوری نقاط قوت و ضعف پایگاه جامع عاشورا، ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید.

چند نکته:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی(به جز وبلاگ ها) تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.

 
 

   به جهت ترویج فرهنگ اسلامی و معرفتی ، استفاده از کلیه ابزارها ، قالبها ، مقالات و محتویات چندرسانه ای (صدا و تصویر) به جز برای موارد تجاری بلامانع است .

    کپی برداری  و حذف کپی رایت از آواتارها، ابزارهای وبلاگی (کد و گرافیک) و قالبهای پایگاه جامع عاشورا شرعا حرام و قابل پیگرد قضایی است.

 Copyright © 2014 / 1393 Ashoora.ir