استهزای احکام الهی-بخش اول

چند نمونه از احکام میرزا علی محمد باب:

مبلغان بهائی ادعا می کنند یکی از دست آوردهای جدید بهائیت، تطابق دین با علم و عقل می باشد، در حالی که احکام همه ی ادیان الهی و پیامبران چون از جانب خداوند حکیم بوده است، با علم و عقل در تضاد نیست و هرگز مخالف با علم و عقل فطری نمی باشد. صرف نظر از این که علم و عقل بشری در برابر وحی و دین ضعیف است و طبق حکم عقل انسان باید در برابر اوامر خداوند تسلیم باشد.

برخلاف این تبلیغات دروغین، سران بهایی احکامی را ارائه کرده اند که حتی مبلغان بهائی هم تلاش می کنند تا این احکام آشکار نشود و از گفتن آن پرهیز می کنند. برای نمونه به تعدادی از این احکام اشاره می شود:

نمونه هایی از احکام باب در بیان فارسی و عربی

قبل از ذکر نمونه های از احکام این فرقه ضاله، لازم به تذکر است که در بهائیت تفسیر و تاویل ممنوع و حرام است. میرزا علی محمد باب می نویسد(1):

اذن نیست از برای احدی که تفسیر کند به آنچه در بیان نازل شده

همچنین در کتاب گنجینه ی حدود و احکام(2) بخش مستقلی تحت عنوان «در نهی از تاویل کلمات الهیه» دارد. ابتدا مدارکی از کتاب بیان فارسی باب را مرور می کنیم:

همه ی کتب عالم را جز کتاب من محو و نابود کنید. (3)

اجازه داده نمی شود کسی جز کتاب بیان چیز دیگری را تدریس نماید. (4)

(باید تمام تحقیقات علمی تعطیل شود)

اموال کسانی که به من ایمان ندارند گرفته و مصادره نمایید.(5)

هر پادشاهی که بر دین بیان باشد باید کسی را که به بیان ایمان ندارد بکشد و بر روی زمین نگذارد.(6)

از جمله ی مطهرات را هوا نام می برد. (7)

( اگر هوا طاهر کننده باشد، دیگر چیز نجس معنا ندارد)

در امر تنبیه می نویسد:

اگر معلمی دانش آموزی را بیش از 5 ضربه تنبیه نماید 19 شب همسرش بر او حرام است. (8)

نهی شده از مسکرات و هر چه حکم دوا بر او شود مطلقا.(9)

(با این احتساب باید کلیه ی فعالیت های پزشکی و بهداشتی و داروسازی به حال تعطیل درآید)

بر هر کس واجب است ازدواج نماید و بچه دار شود. حال اگر از مرد فرزندی حاصل نشد، زن می تواند به اذن شوهرش به دیگری مراجعه کند، و برای مرد اول، فرزند بیاورد.(10)

بیان عربی هم سرشار از همین احکام است از جمله:

سوار گاو نشوید، بر آن چیزی بار نکنید، شیر الاغ ننوشید، سوار حیوانی نشوید مگر با دهنه و رکاب و بر آن چیزی بار نکنید، تخم مرغ را به چیزی نزنید که محتویات آن خراب می شود.(11)

بر شما باد که دوا و مسکرات و نوع آنها را نه مالک شوید و نه بفروشید و نه بخرید و نه استعمال کنید.(12)

این احکام آن قدر بی جا و بی معناست که عباس افندی در باره ی آن می نویسد:

در یوم ظهور حضرت اعلی (میرزا علی محمد که او را پیغمبر می داند) منطوق بیان ضرب اعناق و حرق کتب و اوراق و هدم بقاع و قتل عام می داند. (13)

یعنی احکام باب بر چهار اصل استوار است:

زدن گردن ها، سوزاندن کتب، نابودی بقعه ها، کشتار عمومی

سپس اضافه می کند که در دوره ی میرزا حسین علی بهاء این کارها ممنوع می باشد.

در برابر این احکام، مبلغان بهائی می گویند:

ما بابی نیستیم، بهایی هستیم. در حالی که میرزا علی محمد باب، پایه و اساس ادعاهای میرزا حسین علی بهاء می باشد. همچنین ادعا می کنند که احکام باب توسط میرزا حسین علی بهاء نسخ شده است. این مبلغان در حالی این تهمت را بر میرزا حسین علی می زنند که خود او در آثارش چندین بار نسخ بیان را مردود می داند:

نسبت داده اند که احکام بیان نسخ نموده الا لعنه الله علی القوم الظالمین (14)

وی لعنت می کند کسانی را که بگویند بیان نسخ شده است.

بیان فارسی مخصوصا در این ظهور امضا شده. (15)

با وجود تمامی این توجیهات، به یک اصل مسلم در بهائیت باید توجه شود:

آثار و الواح و کتب باب و بهاء مجموعه معارف رسمیه مقدسه بهائیت است. (16)

در مقابل این مزخرفات میرزا علی محمد در کتاب بیان و احکام باب، سران بهائی به کتاب اقدس تکیه می نمایند که آن هم دست کمی از احکام کتاب بیان ندارد.

پی نوشتها :

(1) میرزا علی محمد شیرازی : بیان فارسی / 201

(2) عبدالحمید اشراق خاوری : گنجینه حدود و احکام / 340 ، باب 54

(3) میرزا علی محمد شیرازی : بیان فارسی / 198

(4) همان مدرک /130

(5) میرزا علی محمد شیرازی : بیان فارسی / 157

(6) همان مدرک / 262

(7) همان مدرک / 173

(8) همان مدرک / 217

(9) همان مدرک / 324

(10)همان مدرک / 298

(11)میرزا علی محمد شیرازی : بیان عربی / 49

(12)میرزا علی محمد شیرازی : بیان عربی / 42

(13)عباس افندی : مکاتیب 2/266

(14)میرزا حسین علی نوری : اقتدارات / 103

(15)میرزا حسین علی نوری : اقتدارات / 45

(16)احمد یزدانی : نگاه اجمالی در دیانت بهائی / 145

اضافه کردن نظر

با عنایت به اینکه نظرات و پیشنهادات شما کاربران گرامی در بهبود خدمات رسانی پایگاه جامع عاشورا نقش کاملا موثری ایفا می کنند لذا صمیمانه از شما خواهشمندیم با عنایت به حدیث شریف نبوی که «مومن آیینه مومن است»، شما نیـز آیینه ما باشیـد و با یادآوری نقاط قوت و ضعف پایگاه جامع عاشورا، ما را از این فیض الهی محروم نفرمایید.

چند نکته:
• نظرات شما پس از بررسی و بازبینی توسط گروه مدیریت برای نمایش در سایت منتشر خواهد شد.
• نظرات تکراری و تبلیغاتی(به جز وبلاگ ها) تائید نمی شوند و امتیازی هم به آنها تعلق نخواهد گرفت.
• در صورتی که نظر شما نیاز به پاسخ دارد، پاسخ خود را در ذیل همان موضوع دنبال فرمایید.

 
 

   به جهت ترویج فرهنگ اسلامی و معرفتی ، استفاده از کلیه ابزارها ، قالبها ، مقالات و محتویات چندرسانه ای (صدا و تصویر) به جز برای موارد تجاری بلامانع است .

    کپی برداری  و حذف کپی رایت از آواتارها، ابزارهای وبلاگی (کد و گرافیک) و قالبهای پایگاه جامع عاشورا شرعا حرام و قابل پیگرد قضایی است.

 Copyright © 2014 / 1393 Ashoora.ir